Ons team

Op Het Kofschip werken we met een enthousiast team van leerkrachten die met veel plezier en toewijding klaarstaan om het beste onderwijs mogelijk te maken. Veel van onze collega’s hebben specialismes of neventaken. Zo hebben we een taalspecialist, rekenspecialist, gedragsspecialist, specialist hoofdbegaafdheid, ICT-specialist en een NT2 specialist.

In de tabel hieronder staan de namen van iedereen uit ons team. Dit zijn de leerkrachten, maar bijvoorbeeld ook de vakleerkracht (gym), de intern begeleider, de leerkrachtondersteuner, de administratief medewerker en de schoolassistent. Ook staat erbij welke dagen ze aanwezig zijn op school.

 

Wilt u graag een e-mail sturen aan een leerkracht? Dan kunt u zijn of haar e-mailadres opvragen via info.hetkofschip@ogamstelland.nl

Bevlogen directeur en onderwijskundige. In eerste instantie ben ik als leerkracht vanuit het bedrijfsleven het onderwijs ingestroomd. Ik kom uit een onderwijsgezin, dus het onderwijs stroomt door mijn bloed. Mijn speerpunten zijn leerkrachten in hun kracht zetten en zo goed mogelijke werkomstandigheden creëren. Want alleen dan kunnen gemotiveerde en kwalitatief goede leerkrachten zo goed mogelijk onderwijs mogelijk maken.

Maartje is graag bereikbaar voor al uw vragen en opmerkingen via directie.hetkofschip@ogamstelland.nl en via het wekelijkse online koffiemoment op donderdag om 8u45-9u15.

Aanwezigheid: Maandag, dinsdag, donderdag en woensdag om de week.

Samen met het team zorg ik ervoor dat iedere leerling de ondersteuning krijgt die het nodig heeft om zich op eigen tempo te ontwikkelen en met plezier naar school te gaan. Mijn eerdere werkervaring als kinderpsycholoog en leerkracht vormen een rijke basis om mijn werk dagelijks met veel plezier en toewijding uit te voeren binnen Het Kofschip.

Aanwezigheid: Maandag, dinsdag, vrijdag en om de week op woensdag.

Als leraarondersteuner zie ik leerlingen uit alle groepen voorbijkomen en juist dit maakt mijn werk zo ontzettend leuk. Het moment dat het ‘kwartje valt’ bij de leerling is één van de mooiste dingen om te zien in mijn baan. 

De preventiemedewerker is aanspreekpunt voor arbozaken voor leerlingen, ouders, personeel, MR, arbodienst en arbeidsinspectie en werkt samen met andere arbodeskundigen.

Aanwezigheid: Maandag tot en met vrijdag.

Wanneer u naar Het Kofschip belt krijgt u waarschijnlijk mij aan de telefoon.

Behalve de telefoon aannemen horen de volgende werkzaamheden ook bij mij: leerlingadministratie, financiële administratie, ontvangen van bezoekers, TSO-coördinatie, verzorgen van bestellingen en email- en postverwerking.

Aanwezigheid: Maandag, dinsdag, woensdag en donderdag.

Sinds 2006 ga ik elke dag een halve dag naar het Kofschip. Mijn werkzaamheden zijn verschillend; een muisje voor alles, zeg ik altijd. Mijn taken zijn het netjes houden van de school, opruimen, kopiëren, boodschappen doen voor school. Elke dag ga ik met plezier naar mijn werk, want elke dag is anders!

Aanwezigheid: Op maandag, woensdag en vrijdag in de middag, op dinsdag en donderdag in de ochtend.

Ik vind het heel leuk om met kinderen te werken en mijn liefde voor sport en bewegen aan hen doorgeven. Elke dag is een nieuwe uitdaging!

Aanwezigheid: Woensdag en donderdag.

Ontwikkelen van passend beleid rondom onderwijs aan meer- en hoogbegaafde leerlingen in de school en binnen de klassen. Ondersteuning van de leerkrachten bij vragen hierover. 

Als specialist schoolontwikkeling houd ik me onder andere bezig met de professionele (team)ontwikkeling, samenwerking, invulling van studiedagen en teammomenten, invulling van het schoolplan in ons onderwijs en coaching/begeleiding van leerkrachten.

Aanwezigheid: Woensdag tot en met vrijdag.

Al 24 jaar ben ik kleuterjuf! In Vianen begon mijn carrière bij de kleuters en ondertussen werk ik al weer 18 jaar bij Het Kofschip in de Kikkerklas. Deze leeftijd is zó leuk om mee te werken. Ze zijn eerlijk, nemen geen blad voor de mond, ontzettend leergierig en nieuwsgierig. De opmerkingen die kleuters kunnen maken…heerlijk! Soms zijn het net kleine volwassenen. De ontwikkeling van kleuters gaat in sprongen en vooral niet bij allemaal tegelijk. Dat maakt het onderwijs aan kleuters zo dynamisch. Elke dag is anders en daarom ben ik kleuterjuf. Kom vooral een keertje de sfeer proeven en kijken in de Kikkerklas. Je bent van harte welkom.

Aanwezigheid: Maandag tot en met vrijdag.

Tijdens de PABO heb ik gekozen voor het jonge kind, omdat zij altijd zo enthousiast en open zijn.

Aanwezigheid: Maandag, dinsdag en woensdag.

Lesgeven vind ik zo leuk, omdat je kinderen ziet groeien en geen dag hetzelfde is.

In opleiding tot specialist in niet Nederlandstalige leerlingen. 

Aanwezigheid: Woensdag, donderdag en vrijdag.

Groep 3 vind ik het allerleukst, omdat je gewoon ziet dat er een wereld voor de kinderen open gaat wanneer ze leren lezen en schrijven. Ze maken een enorme ontwikkeling door. Ik vind groep 3 dan ook echt de brugklas van de basisschool. 

Gediplomeerd taalspecialist. Doet verbetervoorstellen voor het technisch lezen, begrijpend lezen, spelling- en taalonderwijs. Ik ben een dagdeel in de week bij collega’s in te zetten om mee te kijken bij taalvraagstukken.

Als vertrouwenspersoon van de school ben ik samen met Melanie benaderbaar indien u of uw kind te maken heeft met ongewenst gedrag. (o.a. pesten of discriminatie). Als “eerste opvangpunt” wordt samen, in vertrouwen, gekeken naar welke vervolgstap om tot oplossingen te komen het beste past.

Aanwezigheid: Maandag tot en met vrijdag.

Na meerdere jaren bij verschillende reclamebureaus te hebben gewerkt, koos ik vorig jaar bewust voor een nieuwe loopbaan in het onderwijs. En ik heb zeker geen spijt! Ik vind het een mooi idee dat ik kan bijdragen aan de ontwikkeling van kinderen. En dat je als leerkracht kinderen echt iets kan leren, vertrouwen kan geven en kan laten groeien. Momenteel geef ik les aan groep 4 maar het afgelopen jaar heb ik ook lesgegeven aan kleuters en de bovenbouw. Alle leerjaren vind ik interessant en van elk kind leer ik ook zelf weer. Ik ga dan ook elke dag met plezier naar Het Kofschip met als doel de kinderen een leuke en leerzame dag te geven.

Aanwezigheid: Maandag, donderdag en vrijdag.

Mijn werk voor de groep zie ik als een uitdaging om kinderen iets te leren. Het leren van strategieën, maar ook zelfstandigheid en structuur aanbrengen. Zelfstandigheid in het bedenken van oplossingen en daarbij je creativiteit gebruiken. Structuur in de groep, maar ook in de lessen. Ik probeer in ieder kind zijn eigen kracht te zien en daar gebruik van te maken. Daarnaast vind ik socialiteit heel belangrijk: het accepteren en respecteren van elkaar.

Aanwezigheid: Dinsdag en woensdag.

Het werken met kinderen vind ik enorm leuk, omdat ze sprankelend zijn, verschillend en in meer en mindere mate leergierig. Het werken in de middenbouw bevalt me prima! Behalve de richting van juf naar leerling, leer ik het digitale werken van mijn collega’s én van de leerlingen!

Aanwezigheid: Woensdag, donderdag en vrijdag.

Al jaren werk ik met plezier in de midden- en bovenbouw. Geweldig om de kinderen elke dag een stapje verder te zien groeien in hun eigen ontwikkeling. Het is mij een genoegen hier deel van te zijn.

ICT in het onderwijs is altijd in beweging. Het is voor mij een uitdaging om deze bewegingen te volgen en waar kan in te zetten op Het Kofschip. Ik coördineer de implementatie van Snappet en haak aan waar nodig als ICT een rol speelt. Bijvoorbeeld bij de nieuwe rekenmethode of de digitale portfolio’s. Op woensdagen inzetbaar om mee te kijken en denken bij ICT-vraagstukken die andere collega’s hebben. Ook deels praktisch bezig om ervoor te zorgen dat alle ICT-zaken werken naar behoren.

Als vertrouwenspersoon van de school ben ik samen met Mirjam benaderbaar indien u of uw kind te maken heeft met ongewenst gedrag. (o.a. pesten of discriminatie). Als “eerste opvangpunt” wordt samen, in vertrouwen, gekeken naar welke vervolgstap om tot oplossingen te komen het beste past.

Aanwezigheid: Maandag, dinsdag en woensdag.

Dit schooljaar sta ik vijf dagen in de week voor groep 6. Elke ochtend sta ik met plezier op, om mijn klas weer te verwelkomen. Elke dag is weer anders en daar geniet ik van. Samen gaan we dagelijks op ontdekking. Hoewel je een dag wel kan inplannen, je weet nooit wat de dag je uiteindelijk zal brengen. Voordat ik voor de klas stond, heb ik mij veel beziggehouden met sport. Naast het lesgeven en de muziek ligt hier dan ook mijn passie.

Aanwezigheid: Maandag tot en met vrijdag.

Als juf leer ik nog steeds elke dag nieuwe dingen, dit houdt mij jong en energiek!

Coördinator van de Kanjermethode en specialist in gedrag van kinderen. Een halve dag in de week bij collega’s in te zetten om mee te kijken bij gedragsvraagstukken.

Als opleider in de school verantwoordelijk voor het opleiden, begeleiden en beoordelen van studenten binnen onze school. Ook stuur ik waar nodig de mentoren(leerkrachten) aan en denk ik met MT en specialist schoolontwikkeling mee over gewenste schoolontwikkeling.

Aanwezigheid: Maandag tot en met vrijdag.

Al vrij snel wist ik dat ik leerkracht van de bovenbouw wilde worden. Niets is leuker dan beginnende pubers en hun meningen. Iedere dag ga ik met een grote glimlach op mijn gezicht naar groep 8. Het is genieten om voor de klas te staan!

Gediplomeerd rekencoördinator, in opleiding tot specialist. Verantwoordelijk om de kwaliteit van het rekenonderwijs op het juiste niveau te krijgen. Ik ben een dagdeel in de week bij collega’s in te zetten om mee te kijken bij rekenproblematiek en voor de juiste aanpak met de rekenmethode.

Aanwezigheid: Maandag tot en met vrijdag.